ابزارهای بازاریابی اینترنتی و آنلاین

ابزارهای بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین به اقداماتی گفته می شود که برای جذب مشتری خارج از بحث های سنتی توسط ابزار های اینترنتی انجام می شود تا مشتری را جذب نمایید و در ادامه بعد از آن برای حفظ مشتری از تمامی فعالیت های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید تا بتوانید مشتری را به بهترین نحو نگهداری کنید . همچیم خدماتی که شما میتوانید با بازاریابی اینترنتی به مشتری های خود ارائه دهید بیشتر خواهد بود و با کیفیت خیلی بالا تر میتوانید در ارائه خدمات و حفظ مشتری موفق باشید و همچنین شما با ابزار های بازاریابی انلاین میتوانید هزینه های خود را کاهش دهید و تمام فعالیت ها در این راستا را اندازه گیری کنید تا بتوانید در نهایت ارتباط مثبت و موثری را با مخاطبان خود بگیرید . 


در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه اندازی کسب و کار، مهم ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول صاحبان مشاغل به آن می پردازند و به این فرآیند در اصطلاح، "بازاریابی" گفته می شود. امّا امروزه دیگر کسب و کارها کم کم جنبه سنتی خود را از دست داده اند. با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند و حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی را نیز می طلبد. در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی را بازاریابی اینترنتی می گویند.


انواع بازاریابی آنلاین

رویکردها و روش های مختلفی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد . این مهم است که انواع روش های بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم تا بتوانیم نتایج آنها را مقایسه کنیم. 



بازاریابی ویروسی

در اینجا شما مطالب سودمندی در کتاب آنلاین ، پی‌دی‌اف یا نرم افزار ایجاد می‌کند و به مردم این امکان را می‌دهید که به صورت رایگان آن را ببینید. این کار به گسترش لینک‌های سایت شما و برند شدن سایتتان کمک می‌کند. شما جدا از ای بوک یا نرم‌افزار می‌توانید چند ویدئوی خنده‌دار دار یا ایمیل‌های بامزه هم ایجاد کنید. در واقع به دنیال تهیه‌ی هرچیزی باشید که مردم ترجیح می‌دهند سری بزنند و آن را به اشتراک بگذارند.


تبلیغات آنلاین

 در حالی که هنوز آگهی‌های تبلیغاتی در صفحات اینترنت دیده می‌شود، اما گزینه‌های بی‌شمار دیگری از صفحات جانبی گرفته (صفحاتی که پیش یا پس از صفحه‌ی مورد نظر به نمایش درمی‌آید) تا تبلیغات نوشتاری نیز وجود دارد. علاوه بر این، شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل فیسبوک پلتفرم‌های تبلیغاتی خاص خود را نیز عرضه می‌کنند.



بازاریابی ایمیلی
به محض اینکه شما لیستی از ایمیل‌های مشتریان بالقوه‌ تهیه نمودید، بازاریابی ایمیلی می‌تواند یک روش مؤثر برای رساندن پیام‌تان باشد. شما می‌توانید این لیست را با توجه به اخبار شرکت، رویدادهای آینده و پیشنهادهای ویژه به‌روز نمایید. همچنین می‌توانید خبرنامه‌ها و پیشنهادهای شخصی‌سازی‌شده‌ای با توجه به نیاز مشتریان خود ارسال کنید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر (Twitter)، فیسبوک (Facebook)، لینکداین (LinkedIn) و پینترست (Pinterest) فرصت‌های مناسبی برای بازاریابی آنلاین فراهم نموده‌اند. شبکه‌های اجتماعی، بستری برای گفتمان هستند در نتیجه لازم است تا به جای صرفا گذاشتن پست‌های تبلیغاتیِ خدمات و محصولات خود، حضوری فعالانه در این شبکه‌ها داشته باشید.


بازاریابی موبایلی
موبایل‌ها به سرعت به وسایلی تبدیل شدند که همه‌ی مردم همیشه آن را با خود به همراه دارند، در نتیجه ارسال پیام‌های متنی و سایر روش‌های تبلیغات موبایلی بهترین روش برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.

وبلاگ‌نویسی
داشتن یک وبلاگِ کاری نیز روش دیگری برای گفتگو با مشتریان و اطلاع‌رسانی به آنها در خصوص محصولات یا خدمات شماست. از وبلاگ می‌توان برای ارائه‌ی توصیه و گرفتن بازخورد‌های سودمند استفاده کرد. علاوه بر وبلاگ‌ها، میکروبلاگ‌ها نیز وجود دارند که زیرمجموعه‌ی وبلاگ‌ها هستند و به طور معمول شامل متون کوتاه ارسالی از طریق ایمیل، پیام‌رسانی فوری یا توییتر می‌شوند.
بازاریابی اینترنتی نیز همانند بازاریابی سنتی باید توسط بازاریابان اینترنتی صورت بگیرد. شما در راه می توانید از آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید. "امپریال" یکی از بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی است که آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای مختلف است .


اقدامات بازاریابی آنلاین
شما اگر قصد ایجاد یک "کسب و کار اینترنتی" دارید، ناچارید برای بهتر دیده شدن و جلب اعتماد بیشتر، به سراغ طراحی وب سایت بروید . ایجاد ترافیک برای وب سایت از اهداف بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که شامل دو روش بازاریابی درون گرا و برون گرا می باشد.
در بازاریابی درون گرا، بیشتر توجه مدیران وب سایت ها به تولید محتوای سودمند برای مخاطبان شان می باشد که البته در تولید این محتواها، توجه به کیفیت حرف اول را می زند. دقت نمایید که "بازاریابی محتوا" به علت اثر بخشی طولانی مدت و همچنین پروسه زمانی طولانی می تواند یک رابطه طولانی دو طرفه را بین سایت شما و مخاطبان تان فراهم کند. فقط برای ایجاد تنوع سعی کنید از انواع محتوا چه دیداری وچه شنیداری بهره ببرید، حتی با نشر همین محتواها در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ شخصی خود به بالا رفتن ترافیک و سئو سایت تان کمک کنید.

 وجود شبکه های اجتماعی که در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند، زمینه را برای فعالیت گسترده تر شما در تولید انواع محتوا فراهم می کنند. شما می توانید با تولید محتواهای گوناگون و متناسب با فعالیت آن شبکه های اجتماعی، گام بلندی در بازاریابی به سبک دیجیتالی بردارید. البته این نکته هم قابل تأمل است که در تولید این محتواها، به ارزش و اعتبار"برند" خود دقت نموده و به آن پایبند باشید. همان طور که متوجه شدید، این روش هزینه چندانی را بر دوش صاحبان و مدیران سایت ها تحمیل نمی کند و آن ها را به راحتی به مقصودشان می رساند امّا در مقابل بازاریابی برون گرا همراه با صرف هزینه خواهد بود مثلأ تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا حضور در نمایشگاه های مختلف یا حتی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی از این نوع هستند.
به هر حال، شما در هر دو روش سعی در جذب مشتری و تشویق آنها به خرید دارید که البته تبدیل این مشتری ها به خریداران دائمی هدف نهایی هر کسب و کار آنلاین است.
در مرحله بعد به اندازه گیری و مقایسه بپردازید و ببینید چه تعداد از این مراجعان شما جذب و عضو سایت یا شبکه های اجتماعی شما شده و یا اقدام به خرید نموده اند. شما با این کار می توانید بفهمید که آیا فعالیت هایی که برای رسیدن به هدفتان انجام داده اید، اثر بخش بوده یا نه؟ که اگر چنین نباشد، مجبورید تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد نمایید.
نقش مشتریان در بازاریابی آنلاین
بعد از به دست آوردن مشتریان، حفظ و نگهداری آن ها به وسیله برقراری رابطه ای درست، از الزامی ترین فعالیت های شما محسوب می شود که باید در برنامه ریزی های خود آن را مد نظر قرار دهید، زیرا حفظ این مشتریان بسیار راحت تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.
در بازاریابی آنلاین ارتباط با مشتری به صورت آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است. شما در این نوع از انواع بازاریابی دیجیتال، به راحتی می توانید به تولید یک برند جدید پرداخته و آن را به عموم معرفی کنید، در حالی که در بازاریابی های سنتی به این مقدار دارای قدرت واختیار نبودید. انجام بازاریابی آنلاین بدون توجه به زیر شاخه های آن امری محال و نشدنی به نظر می رسد. چگونه می شود به بازاریابی دیجیتالی پرداخت امّا به سئوی سایت اهمیت نداد. توجه همزمان به تمامی ابزارهای بازاریابی آنلاین شما در مسیر رسیدن به هدف یاری می رساند.
سئو سایت در واقع راه ورود به دنیای بزرگ سایت ها در پهنای گوگل است. سایتی در این رقابت تنگاتنگ پیروز می شود که به تمام الگوریتم های گوگل چون تکرار کلمات کلیدی، لینک ها و بک لینک ها، بارگذاری مناسب و... پایبند باشد. البته این را فراموش نکنید که هدف اصلی، کاربرانی هستند که به دنبال محصول یا فعالیتی به سراغ موتورهای جستجو آمده اند؛ پس در بهینه سازی سایت و محتواهایتان، نیاز این مخاطبان را فدای تکنیک های سئو نکنید.

در بازاریابی آنلاین، خود می توانید از انواع وب سایت های مطرح کمک گرفته و از آنها بخواهید به تبلیغ کالا یا سایت شما در وب سایت شان بپردازند یا از آژانس های تبلیغاتی برای تبلیغ موبایلی کمک بگیرید. به هر حال، هر روشی را برمی گزینید، اندازه گیری را هرگز فراموش نکنید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را تخمین بزنید و مدام فعالیت های خود را بهبود ببخشید.
با نگاهی دقیق تر در می یابید که هر چند بازاریابی آنلاین دارای زیر مجموعه هایی می باشد امّا همه آن ها به هم وابسته و غیر قابل تفکیک می باشند. محتوا، عنصر اصلی تمام قسمت های مختلف بازاریابی آنلاین است؛ چه تولید این محتوا برای وب سایت باشد، چه برای بازاریابی ایمیلی. این موضوع فقط توان و هوش مدیر وب سایت را می رساند که با توجه به هر کدام از آن ها محتوای مناسب را انتخاب نماید.

معایب و مزایای بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر می سازد در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایید، به انواع مختلف کالاها دسترسی پیدا کرده و قیمت آن ها را به راحتی بیابید. این ها بخشی از مزایای بازاریابی آنلاین است.
از معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد.

چگونه کسب و کار خود را گسترش دهیم؟

گسترش کسب  و کار دیگر با روش های قدیمی و سنتی انجام  نمی شود و حتی دیگر با با داشتن وب سایت هم توسعه کار و بیزینس انجام نمی شود و باید راهکاری متفاوت دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید تا بتوانید توسعه بیزینس خود را بصورت اصولی و منطقی  انجا م دهید .   گسترش کسب و کار با ابزارهای متفاوت دیجیتال ماکتینگ قابل انجام می باشد و باید کار با ابزار های مختلف این صنعت  را فرا بگیرید  و فقط به اجرا ختم نشود در اصل شما باید تحلیل این ابزار ها را  بصورت حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید  ا ز وقت و انرژی ، هزینه ای که انجام میدهید بهره لازم را ببرده باشید و در این صورت توسعه کسب و کار شما بطور حتم انجام خواهد شد . 
دیجیتال مارکتینگ “Digital Marketing” یا بازاریابی دیجیتال، به استفاده از رسانه های دیجیتالی در جهت پیشبرد اهداف بازاریابی و مارکتینگ و معرفی محصولات و خدمات گفته می شود.

به کمک دیجیتال مارکتینگ ، به راحتی می توانیم کسب و کار خود را به صورت هدفمند به طیف وسیعی از کاربران معرفی نماییم. کسب و کارهای اینترنتی با خدمات دیجیتال مارکتینگ، رشد و رونق چشم گیری را تجربه خواهند کرد.

خدمات دیجیتال مارکتینگ
افزایش فروش با راهکارهای دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی


بهینه سازی و خدمات سئو
سئو سایت بهترین راه افزایش بازدیدکنندگان

طراحی سایت
قدم اول برای ورود به دنیای آنلاین و مارکتینگ

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
افزایش هواداران برند شما با دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
ارائه موثرترین راهکارهای بازاریابی برندینگ

تبلیغات در گوگل
نمایش در صفحه اول گوگل در کم ترین زمان

ایمیل مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی، راهکار افزایش مخاطبان

بازاریابی ویدئویی
ساخت تیزر برای بیان مزیت رقابتی شما

بازاریابی محتوا
روشی برای کسب بالاترین اعتماد کاربران

دیجیتال مارکتینگ   باعث رونق کسب و کار شما می شود
 
 همراه شما است تا حضورتان را در دنیای بدون مرز تحت وب ، پر رنگ کرده و کسب و کارتان را رونق بخشد،ما بر آنیم که خالق تغییر باشیم پس با ما حس همسویی با تغیرات را تجربه کنید. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ  با داشتن شناخت کامل در این حوزه می توانند راهنمای شما باشند تا در مسیر موفقیت، آسوده خاطر، گام های بلند بردارید.

این چند مورد را برای رونق کسب و کار خود پیشنهاد میکنم انجام دهید .
۱- به سیستم توجه کنید نه به اهداف

هر سال، بیشتر افراد جهان به نوشتن اهداف خود می‌‌پردازند و آن‌ها را بر روی کاغذ پیاده می‌کنند. بسیاری از افراد می‌خواهند به تناسب اندام برسند یا به پول بیشتری دست پیدا کنند و یا ممکن است اهداف دیگری داشته باشند.

باشگاه‌های ورزشی در اوایل سال با استقبال زیادی مواجه می‌شوند اما با گذشت زمان به حالت عادی بازمی‌گردند. تعداد افراد هدفمند کاهش پیدا کرده و همه‌ی آن‌ها به عادت‌های قدیمی خود باز می‌گردند. هدف اصلی یعنی کم کردن وزن ، به مدت یک‌سال دیگر نیز فراموش می‌شود.

در کسب‌وکار و تجارت ما قول می‌دهیم تا برای مشتریان خود در آغاز پروژه کارت بفرستیم و یا به خودمان می‌گوییم که از این به بعد واقعا از CRM به منظور بررسی احتمالات و موفقیت‌های گذشته به صورت هفتگی، به جای مطالعه‌ی تصادفی آن‌ها استفاده می‌کنیم. اما بعد از کار کردن با ۲ مشتری این روند را متوقف می‌کنیم زیرا انجام این کار مشکل است و از طرف دیگر هیچ سودی از انجام این کار دریافت نمی‌کنیم.

سیستم‌ها می‌توانند در به ثمر رسیدن اهداف موثر باشند. زیرا ایجاد یک سیستم به منظور درک مشتریان و آگاهی از نیازهای آن‌ها از دو مزیت اصلی برخوردار است. اول از همه، این شرایط انجام دادن کارها را آسان‌تر می‌کند. دومین مزیت این است که زمانی که شما یک سیستم داشته باشید، می‌توانید کار را به شخص دیگری واگذار کرده و این کار را به شغل آن‌ها تبدیل کنید.

ایجاد یک سیستم برای کسب‌وکار شما می‌تواند شما را برای واگذار کردن کار به دیگران و ایجاد تیمی که به نظارت شما نیازی نداشته باشد، آماده کند. سیستم و نظام کاری می‌تواند به ایجاد انسجام و ثبات، در دنیای تجارت خارج از کنترل شما منجر شود. به مرور زمان همین استحکام و پایداری آن چیزی است که شما را در رقابت به پیروزی می‌رساند.

۲- به آن چه که شما را از اهدافتان منحرف می‌کند نه بگویید.

"بله گفتن” همیشگی احتمالا یکی از عواملی است که باعث کاهش درآمد و سرمایه‌تان می‌شود. ما همیشه به مشتریان خود بله می‌گوییم، احتمالا نباید به جلسه‌ای که ارزش چندانی برای تجارت ما ندارد بله بگوییم. ما به بله گفتن ادامه می‌دهیم زیرا یاد گرفته‌ایم که انجام این کار به معنای خوب رفتار کردن و خوب به نظر رسیدن است و همه‌ی ما می‌خواهیم که افراد خوبی به نظر برسیم.

زمانی که به تمام چیزهایی که در سر راه ما قرار گرفته‌اند بله می‌گوییم، دیگر جایی برای بله گفتن به مواردی که در زندگی ما واقعا ارزش دارند، وجود نخواهد داشت. حتی اگر ما همان موارد بسیار مهم را با آغوش باز بپذیریم، از زمان کافی به منظور آمادگی برای مواجهه شدن با آن‌ها برخوردار نیستیم.

شما باید تنها با مشتریانی کار کنید که بیشترین ارزش را برای آنان قائل هستید. بهتر است به بررسی مشتری و پروژه‌ی مورد نظر خود بپردازید و سپس به همه‌ی موارد دیگر نه بگویید. به تمام جلساتی که در طول هفته دارید نه بگویید و زمان کافی به منظور تمرکز کردن بر روی کاری که در آن بهترین هستید را در اختیار خود قرار دهید.

زمانی که تنها بر روی فعالیتی که می‌توانید به دنبال آن بیشترین ارزش را به همراه بیاورید، تمرکز کنید، به دنبال آن از قدرت بیشتری برخوردار خواهید شد. شما به دستیابی به پروژه‌های موفقیت‌آمیز و مشتریان خوشحال ادامه می‌دهید.

۳- کتاب‌های واقعی بخوانید.

وبلاگ‌ها عالی هستند، اما دارای محدودیت هستند. آن‌ها دارای فضای محدودی هستند و به ندرت می‌توانند به موضوعی به صورت تمام و کمال اشاره کنند. حتی یک مطلب طولانی در وبلاگ که هزاران کلمه دارد در مقایسه با کتابی که از ۲۰،۰۰۰ کلمه یا بیشتر دارد، بسیار کوچک به نظر می‌رسد. آن چه که یک وبلاگ در ۱۰۰۰ کلمه می‌تواند به آن اشاره کند، یک کتاب می‌تواند با به کار بردن ۵۰۰۰ کلمه به مطالبی دو برابر همان وبلاگ اشاره کند و عمق زوایای یک مطلب را نیز مورد توجه قرار دهد.
اگر می‌خواهید موفق باشید، باید به خواندن کتاب‌های واقعی در مورد کسب‌وکار و تجارت در زمینه‌ی صنعت مورد نظر خود بپردازید. از آن جایی که "نه” گفتن به بسیاری از مسائل را آغاز کرده‌اید، اکنون زمان بیشتری برای مطالعه دارید.

اگر شما بتوانید حتی یکی از این نکات را دنبال کنید، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. اگر شما واقعا بتوانید تمرکز خود را وقف تمامی این موارد کنید، در این صورت دو برابرشدن درآمد شما می‌تواند بسیار ساده‌تر باشد. حتی ممکن است بتوانید درآمد خود را ۱۰ برابر افزایش دهید.